עיצוב לוגו מנצח לעסק: 4 הפרמטרים שהופכים לוגו ללוגו טוב

איך מעצבים לוגו

כולם מדברים עליו, הרבה יודעים שהם צריכים אותו אבל מעט מאוד מבינים את החשיבות שלו. זהו הלוגו כמובן! עיצוב לוגו לעסק הוא ללא ספק אחד האלמנטים הקריטיים לתדמית העסק והצלחתו. בואו נלמד איך גם אתם יכולים לעצב לוגו מנצח!

לא צריך לדעת תוכנות גרפיקה כדי לעצב לוגו

קודם כל, אדגיש שכדי לעצב לוגו אין צורך לדעת להשתמש בתוכנות גרפיות. העיצוב הוא תהליך רעיוני, והרבה מעצבי לוגואים גדולים אינם יודעים להשתמש בתוכנות. הם חושבים על רעיון מדויק ללוגו טוב ויושבים עם בעל מקצוע שיעצב אותו בפועל.

לכן, אם אין לכם ידע מתאים אך דווקא כן יש לכם עסק או גוף כלשהו לו אתם מעוניינים לעצב לוגו, מאמר זה יוכל ללמד אילו פרמטרים צריך להכיל לוגו טוב כך שתדעו לכוון את הגרפיקאי או להגות בעצמכם רעיון טוב ללוגו שלכם.

עיצוב לוגו טוב ויעיל לעומת עיצוב לוגו סתמי

חשוב לדעת שעיצוב לוגו טוב אינו דבר פשוט. כיום, 80% מהצרכנים בוחרים לרכוש מוצר רק על פי התדמית שלו (ע”פ צוות המחקר הבינלאומי של סיאול), הלוגו הוא עיקר התדמית של המותג והוא האלמנט המרכזי שמשקף את המותג כאשר צרכן נתקל בו על אריזת מוצר, באתר שלכם או בכל מקום אחר.

לוגו יכול להועיל מאוד או להזיק מאוד גם לבעליו וגם לצרכנים, בהתאם לתדמית ולרושם הראשוני שיוצר. במידה והלוגו טוב, המותג נהנה מהתדמית המובילה אותו להצלחה, והצרכנים נהנים אף הם מהתדמית המעניקה להם ביטחון שעשו את ההחלטה נכונה ובחרו במותג המתאים עבורם.

כל אחד יכול לעצב לוגו, אבל לא כל אחד יכול לעצב לוגו טוב.

סתם עיצוב לוגו ללא כל מחשבה או אסטרטגיה, יכול להיעשות על ידי כל אדם היודע להשתמש בתוכנה גרפית, שמן הסתם ינסה לעצב את הלוגו לפי טעמו האישי או לפי טעם הלקוח, דבר שיכול לגרום לנזקים כבדים למותג העומד מאחוריו.

יצירת לוגו טוב הנה משימה מאתגרת ולא פשוטה, ולכן עלינו קודם לדעת מה הופך לוגו ללוגו טוב.

על מנת שהלוגו יפעל את פעולתו וישדר את התדמית המתאימה שתוביל את המותג שלנו להצלחה, על המעצב לדעת בדיוק אילו החלטות לקבל בעת עיצוב הלוגו ומדוע. החלטות אלו צריכות להיות מבוססות על חוקים ופרמטרים הגיוניים, שאותם ננתח ונלמד בפרק זה.

4 הפרמטרים לעיצוב לוגו טוב

ישנם ארבעה פרמטרים המאפיינים לוגו טוב, וברגע שנדע ונלמד אותם לעומק נדע כיצד לזהות ולעצב לוגו טוב בעצמנו. לפניכם ההגדרה ללוגו טוב:

לוגו טוב הנו לוגו זכיר, מבדל, רלוונטי ויעיל המבוסס על מחקר וניתוח אסטרטגי ומעביר מסרים ספציפיים לקהל יעד מוגדר מראש.

אם כן, להלן ארבעת הפרמטרים המאפיינים לוגו טוב:

  1. זכירוּת
  2. בידול
  3. רלוונטיות
  4. יעילות

אני לא מאמין שאפשר לכסות נושא כל כך עמוק במאמר בודד (תאמינו לי, כתבתי על כך ספר של 400 עמודים), ולכן כתבתי מאמר נפרד לכל פרמטר, כאשר כל מאמר מלווה בדוגמאות ובתמונות למיקסום חווית ואיכות הלימוד.

עיצוב לוגו מנצח לעסק | פרמטר ראשון: זכירוּת
עיצוב לוגו מנצח לעסק | פרמטר שני: בידול
עיצוב לוגו מנצח לעסק | פרמטר שלישי: רלוונטיות
עיצוב לוגו מנצח לעסק | פרמטר רביעי: יעילות


אם גם אתם רוצים מיתוג עסקי ועיצוב לוגו מנצח לעסק שלכם, מומלץ לבדוק את שירות המיתוג העסקי של סטודיו ארטליינר או לצפות בחבילות ובמחירים.

אם נושא המיתוג מעניין אתכם, לחצו כאן לקריאת סדרת מאמרים שכתבתי בנושא “מיתוג בעידן הדיגיטלי” באתר המקצועי ‘פרוג’.

בהצלחה! 🙂

מאמרים נוספים בבלוג

בניית אתר וורדפרס
עיצוב ובניית אתרים

בניית אתר וורדפרס | כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים

בניית אתר וורדפרס לעסק או לחברה זו החלטה שיכולה להגדיל את הרווחים שלך פלאים. בין אם יש לך עסק, חברה או חנות שמוכרת מוצרים פיזיים או דיגיטליים, מומלץ לקרוא את המאמר הזה לפני שמתחילים!

למאמר המלא ›