בעזרת השם: איך בוחרים שם וסלוגן לעסק?

בחירת שם לעסק וניסוח סלוגן

איך בוחרים שם לעסק? זהו ללא ספק עניין לא פשוט, לפחות כמו לקרוא שם לתינוק שנולד.
ואיך מנסחים סלוגן? גם כאן העניין מסובך לא פחות.

במאמר שלפניכם נשוחח על בחירת שם לעסק וניסוח נכון של סלוגן לעסק – שלאחר הפלנינג אנחנו כבר יכולים לכנות אותו ‘מותג’.

שם המותג

המרכיב הבסיסי ביותר, ואחד החשובים ביותר, הוא שם העסק שלכם. במאמר הזה למדנו שלפני בחירת שם לעסק, יש לערוך פלנינג (מחקר וניתוח אסטרטגי) בעזרתו נבין מהי הדרך הנכונה לגרום לעסק שלנו להצליח ולהיות רווחי יותר. על שם המותג לשקף את אסטרטגיית המותג שהגדרנו, ולכן אין להקל ראש בבחירתו. לא לחינם הרבה עסקים שוכרים קופירייטר מקצועי לבחירת שם לעסק שלהם, ואין ספק שזהו פתרון נבון ביותר גם אם חשבתם על שם ורק רציתם להתייעץ אם הוא באמת נכון עבורכם.

אם אתם מעוניינים לבחור את שם העסק שלכם בעצמכם, כדאי מאוד לוודא ש:

  • השם רלוונטי למותג שלכם. הרלוונטיות יכולה להיות גם רעיונית, ולאו דווקא ישירה.
  • תהיו גאים לומר אותו ולעמוד מאחוריו. אל תבחרו בשם שיגרום לכם למבוכה או להססנות.
  • ייחד ויבדל אתכם בתחום. בדקו שהשם (או שם דומה לו) אינו נמצא בשימוש על ידי עסק דומה אחר.
  • קל וכיף לומר אותו והוא מתגלגל היטב על הלשון, כך גם הוא יהיה זכיר יותר ואנשים ייהנו לבטא אותו.
  • יהיה קצר וקליט, ומומלץ שיהיה בעל פחות מארבע הברות. שם ארוך ומסורבל עשוי לבלבל ולהרגיז את מי שיצטרך לומר אותו מלבדכם (כן, גם אם השם הזה מושלם בעיניכם).
  • ייצג את התדמית שלכם. אתם רוצים לתת ללקוחות אווירת חו”ל? בחרו בשם לועזי. רוצים לשדר שאתם מלח הארץ? ככל הנראה שם עברי יעשה את העבודה.
  • ישקף את גודל המותג שלכם. אתם רוצים לתת ללקוחותיכם הרגשה שאתם חברה גדולה וותיקה? שם מפוצץ או ראשי תיבות באנגלית יתאימו. רוצים לשדר שאתם עסק בוטיק? בחרו בשם חם ואינטימי או שקלו להשתמש בשמכם ממש.

מומלץ מאוד לרשום לעצמכם את כל השמות עליהם חשבתם, לסנן מתוכם עד חמישה שמות נבחרים ולערוך מבדק קצר:

הקריאו את השמות הנבחרים בפני כמה אנשים. לאחר עשר דקות, שאלו אותם איזה שם הם הכי זוכרים ואיזה שם הכי נהנו לבטא בשפתיהם. התשובות שתקבלו יכוונו אתכם היטב.

לפני כמה חודשים הגיע אליי דיג’יי כדי שאעצב עבורו לוגו ושפה מותגית. הוא הציג בפניי שם שחשב עליו בעצמו: ‘Double-Edged Sword’. לא היה לי ספק שבעיניו השם מאוד מגניב ומתאים לייצג אותו, אך המלצתי לו לחפש שם אחר ולו רק מהסיבה שקשה להגות אותו בקלות ושאינו קליט.

סלוגן המותג

סלוגן הוא משפט בן 2-5 מילים שילווה את המותג שלכם ויחזק את התדמית, האווירה והמסרים שאתם מעוניינים לשדר ללקוחותיכם. לעיתים, ייתכן ותעדיפו להשתמש בשורת מיצוב (דיסקריפטור) במקום בסלוגן.

בעוד שסלוגן הוא משפט שמעביר מסר (לדוגמה: “השקט שלך, האחריות שלנו”), שורת מיצוב מסבירה פשוט מה העסק עושה (לדוגמה: “בגדי תינוקות וילדים”).

סלוגן טוב הוא קצר, קליט, מתמצת את המסר העיקרי שהמותג מעוניין לשדר ללקוחותיו ומשקף את אסטרטגיית המותג והייחודיות שלו. חשוב שסלוגן המותג ייתן הרגשה חיובית לקורא אותו, ויעודד אותו להשתמש בשירותי או מוצרי המותג.

סלוגן שלילי הוא סלוגן ארוך מדי, לא מוגדר או כזה שפוגע במתחרים אחרים.

דוגמאות לסלוגנים טובים:

  • נייק – Just Do It
  • אלעל – הכי בבית בעולם
  • קוקה קולה – טעם החיים
  • דפי זהב – תן לאצבעות ללכת במקומך
  • נוקיה – מחברים אנשים

גם בחירת סלוגן טוב עלולה להתגלות כמשימה לא פשוטה, ושכירת קופירייטר מקצועי זו אופציה מצוינת לקבל סלוגן יעיל וטוב.

לסיכום:

במאמר הזה למדנו על דרכים וטיפים לבחור שם וסלוגן שיקדמו את העסק שלנו ביעילות, ושמדובר במשימה רצינית מאחר והם נדרשים ללוות את המותג שלנו לנצח. לא לשכוח לבסס את השם והסלוגן על פלנינג מקיף כדי לקבל תוצאות יעילות באמת.

אם נושא המיתוג מעניין אתכם, לחצו כאן לקריאת סדרת מאמרים שכתבתי בנושא “מיתוג בעידן הדיגיטלי” באתר המקצועי ‘פרוג’.

מאמרים נוספים בבלוג

בניית אתר וורדפרס
עיצוב ובניית אתרים

בניית אתר וורדפרס | כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים

בניית אתר וורדפרס לעסק או לחברה זו החלטה שיכולה להגדיל את הרווחים שלך פלאים. בין אם יש לך עסק, חברה או חנות שמוכרת מוצרים פיזיים או דיגיטליים, מומלץ לקרוא את המאמר הזה לפני שמתחילים!

למאמר המלא ›