מיתוג הוא הכלי העסקי החזק ביותר בעולם. בעזרת מיתוג נכון ומדויק, כל עסק עלום יכול להפוך למותג מפואר עם ערכים, מטרה מוגדרת ושפה חזותית אחידה – זהות ברורה שמשפיעה על הלקוחות שלכם לבחור דווקא בכם.

 

היום, צרכנים לא מחפשים מה לקנות. יש הכל, ובשפע.
צרכנים מחפשים ממי לקנות. למה כדאי להם לרכוש דווקא מכם מוצר או שירות?

בעזרת מיתוג עסקי אפשר להשפיע על החלטות הרכישה של הלקוחות שלכם, ולשכנע אותם שאתם זו הבחירה הטובה ביותר בשבילם.

לא מדובר על שכנוע אגרסיבי לרעת הלקוח חלילה, אלא להיפך – הלקוח צריך את המוצר או השירות שלכם, ואתם יודעים לתת אותו בצורה הטובה ביותר! זו סיטואציית Win-Win קלאסית אותה אנחנו יכולים לרתום לטובתנו ולטובת הלקוח.

מיתוג הוא הרבה מעבר ללוגו ושם. מיתוג הוא המהות של המותג, הכוח שמניע אותו, המטרה אליה הוא חותר בכל פעולה שהוא עושה והיעדים אותם הוא מציב בדרך אליה, ובקיצור – המיתוג הוא הכלי שמשפיע בצורה החזקה ביותר הן על בעל המותג והן על קהל היעד שלו.

איך מיתוג משפיע על בעל המותג?

  • מחויבות – ברגע שלעסק יש מיתוג, זה מחייב. זה גורם לבעל המותג להתייחס אל העסק שלו אחרת. להתייחס לעצמו אחרת. המיתוג קובע דרכי פעולה ויעדים מוגדרים, שמעלים את אפקטיביות העובדים וגורמים להם להשתייך לגוף אחד חזק ובטוח שהולך בכיוון ברור.
  • ערך – כאשר עסק ממותג, בעל המותג יכול לדרוש יותר עבור השירותים או המוצרים שלו. לקוחותיו כבר לא מקבלים שירות או מוצר בלבד, הם מקבלים מעטפת של ביטחון שנוצרת על ידי המיתוג, והרגשה שיכולים לסמוך עליו וששירותיו ומוצריו מתאימים להם.
    שוב, אנחנו לא מדברים על הונאה חלילה – מיתוג לא נועד לשקף מציאות שקרית ולהבטיח ללקוח הבטחות שווא. הפוך – הוא נועד לעזור ללקוח לקבל את מה שהוא צריך ולפתור את הבעיה בה נתקל.
    אחת ממטרות המיתוג העיקריות הן להציג ללקוח מקהל היעד פיתרון יעיל וטוב לבעיה כלשהי בה הוא נתקל. חשבו על סכמה של בעיות ופתרונות, בה מיתוג גורם לכם להפוך לפתרון הכי טוב עבור הלקוח. Win-Win, כבר אמרנו?
  • בידול – אחת ממטרות המיתוג היא לבדל את העסק שלך מהמתחרים. ברגע שהמותג שלך מייחד את עצמו בנקודה פיזית או רגשית שאין למתחרים (קראו על כך עוד במאמר על שלב הפלנינג), הוא אוטומטית צובר לעצמו קהל לקוחות שמכירים בייחודיות שלו ומעוניינים בה. בנוסף, הבידול עוזר למותג ליצור טריטוריה נפרדת משלו בזירה בה הוא עוסק, לאגד סביבו קהל לקוחות קבועים נאמן ולהעניק לעצמו יתרון בתחרות.

איך מיתוג משפיע על קהל היעד?

  • תדמית חיצונית – אנחנו מושפעים רבות מתדמית חיצונית של כל דבר עמו אנו באים במגע במהלך היום-יום שלנו. ממבט חטוף אחד אנחנו יכולים לגבש דעה מוצקה תוך שניות ספורות. אין ספק שמותג שנראה טוב מבחינה חזותית, “מדבר” ללקוח מקהל היעד ומשדר לו את מה שרוצה וצריך – יכול לגרום ללקוח להחליט לרכוש ממנו, אפילו רק ממבט על הלוגו / תווית המוצר והאווירה שמשודרת לו בשניות הבודדות האלה.
  • אמון וביטחון – מותג זה שם שעומד מאחורי המוצרים והשירותים שלו, ולצרכן קל להאמין (ובצדק) שהמותג מעוניין לשמור על שמו הטוב בכל מחיר. לכן, מותג שממותג היטב נותן תחושת ביטחון שהוא “יודע מה הוא עושה”, והלקוח לעתים יבחר לשלם הרבה יותר על אותו מוצר – ולו רק כדי לקבל את תחושת הביטחון הנלווית לרכישה ממותג מסוים.
  • הבטחה מותגית – מיתוג נכון יודע מה כואב ללקוח, יודע מה הבעיות שלו והכי חשוב, יודע כיצד לפתור אותן. ברגע שהמותג נבנה סביב הפתרון לאינטרס הלקוח, הוא אוטומטית ממצב את עצמו גבוה מעל המתחרים שלו, מכיוון שברור שלקוח יעדיף לרכוש מוצר שמציע לו הבטחה רלוונטית לפתרון הבעיה עמה מתמודד.
  • זכירות – קל לצרכן לזכור מותג בעל שם קליט ולוגו מנצח, מאשר עסק ללא זהות. כאשר המותג זכיר יותר, ללקוח יהיה קל יותר לפנות אליו ולרכוש ממנו, והכי חשוב לספר עליו לאחרים.

מותג הוא נכס מניב ורווחי לכל דבר

מותגים רבים כבר הבינו את הפוטנציאל הגלום במיתוג איכותי כדרך (שוב, לא בהכרח שלילית) כדי להשפיע על החלטות הרכישה של הלקוחות שלהם, ולא לחינם מותגי ענק משקיעים מיליוני דולרים במיתוג איכותי.

אתר הסטטיסטיקות הבינלאומי Statista מודד פעם בשנה את השווי השוק של מותגי ענק, וגם את שווי המותג שלהם.

בתחילת 2018, שווי השוק של Google היה 766 מיליארד דולר, מתוכו שווי המותג היה 302 (40%!) מיליארד דולר. וזכרו – כמו שלמדנו במאמר כאן – מותג הוא דבר פסיכולוגי ולא מוחשי! פשוט כך מוערכת השפעת השם והלוגו על האוכלוסייה.

ערך המותג של Google הנו 40% משווי השוק שלה.

אם לדוגמה באתר של סוכנות דיגיטל יש חותמת שהם Google Partner (כמו ארטליינר, למשל ☺), זה נותן ערך פסיכולוגי ללקוחות שלהם וגורם להם לסמוך עליהם ולהחליט לרכוש את שירותיהם.

לסיכום:

מיתוג איכותי משפיע באופן חיובי על בעל המותג ועל קהל היעד שלו, ומסייע להגדיל את מעגל לקוחות המותג ולהעלות את רווחיותו.

אם גם אתם רוצים מיתוג עסקי ועיצוב לוגו מנצח לעסק שלכם, מומלץ לבדוק את שירות המיתוג העסקי שלנו!

בהצלחה! 🙂

אהבת את המאמר? איזה כיף! אשמח אם תבחר/י לשתף :)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print

מאמרים נוספים בבלוגליינר