loader image

5 טיפים לעיצוב אתר שירשים את הלקוחות שלך

בניית אתר תדמית מרשים

ישנם המון סוגי אתרים, ולכל אחד מטרה שונה להצלחת המותג העומד מאחוריו, לדוגמה;
אתר חנות – שהמטרה שלו היא לספק את חווית הקנייה המהירה, היעילה והרווחית ביותר,
אתר תדמית שהמטרה שלו היא להציג את המותג בצורה מרשימה ומקצועית, לספק מידע על השירותים, הפרויקטים, המוצרים שהמותג מציע ולאפשר דרכים ליצירת קשר,
אתר פורטפוליו – "במה" דיגיטלית להצגת טקסטים, תמונות או סרטונים, בהתאם למה שהמותג מעוניין להציג,
אתר מאמרים ודיונים – שהמטרה שלו היא לספק מגוון כתבות, פורומים ולעתים גם חדשות בנושא או כמה נושאים נבחרים,

לא משנה איזה אתר המותג שלכם צריך כדי להצליח – המשותף לכולם הוא הצורך הבלתי מתפשר בעיצוב יפה, נוח ומרשים, כדי לגורם לגולשים באתר לרצות ולחזור אליו (לרכוש, לקרוא או אפילו סתם לשוטט ולצפות בפרויקטים).

קצת מספרים, כדי שנבין את המשמעות

  • 75% מהגולשים מודים שהם מחליטים אם מותג אמין או לא רק על סמך עיצוב האתר שלו.
  • 88% מהגולשים לא ירצו לחזור לאתר שחווית הגלישה בו הייתה שלילית.
  • 94% מהתלונות על אתרים קשורות איכשהו לעיצוב

מטורף לקרוא את המספרים האלו ולהבין עד כמה הצלחה של אתר תלוי בעיצוב שלו. וכדי שלא נטעה – עיצוב לא מדובר רק על יופי, על צבעים ועל תמונות איכותיות. עיצוב הוא קבלת ההחלטות בכמה אזורים להשתמש בעמוד, איפה למקם את הכפתורים, מה יהיה אורך של פסקה ואיך ייראה התפריט באתר. עיצוב הוא הדרך שקובעת את חווית המשתמש.

את המקור של הסטטיסטיקות הנ"ל (ועוד סטטיסטיקות מעניינות) תוכלו למצוא כאן.

אז אחרי שגירינו את הסקרנות שלנו והבנו את חשיבות עיצוב האתר שלכם, בואו נעבור על 5 טיפים מצוינים שיעזרו לכם לעצב אתר מרשים ויפה והכי חשוב – יעיל.

1. השתמשו בשפת המותג

כדי שהאתר שלכם יהיה מרשים, כדאי מאוד להשתמש בשפת המותג והלוגו. הצבעים המדויקים, הצורות והפונטים שעוטפים את האתר יוצרים חוויה אחידה וחיובית ובונים תדמית אמינה וחזקה מאוד בעיני הגולש.

לפני בניית ועיצוב האתר חשוב מאוד לעבור תהליך מיתוג מסודר שייקבע את זהות העסק או החברה שלכם, ובו יעוצב הלוגו והקו העיצובי וייקבעו הצבעים והפונטים שיאפיינו את המותג שלכם בכל מקום בו ישנה אינטראקציה בינו ובין הלקוח שלכם.

כאשר אתר מעוצב בשפת המותג לכל אורכו, נוצרת אווירה מרשימה, אמינה ומקצועית.

השפה המותגית חוזרת על עצמה באתר ויוצרת אווירה ייחודית ומרשימה

2. עצבו ברוחב מלא

טיפ חשוב שהרבה מעצבים נוטים להתעלם ממנו ולהישאר מקובעים בטור אמצעי קבוע.

היום מסכי הדסקטופ שלנו רחבים מאוד, וכמה שיותר רחב – כך יותר מרשים!
אל תתביישו למתוח את האתר שלכם לכל הרוחב, בין אם מדובר בתמונות, רקעים או אזורים – רוחב מלא יעזור לכם להשיג את ה"וואו" שאתם מחפשים.

בנוסף, אתר ברוחב מלא פותח בפנים אינספור דלתות לעיצוב יצירתי, ידידותי וחדשני, ומסייע לעמוד בליגה של האתרים המרשימים והיפים ביותר שקיימים היום.

עיצוב ברוחב מלא מאפשר לבטא רעיונות יצירתיים שלא מתאפשרים באתר ברוחב קבוע

3. השתמשו רק בתמונות איכותיות

בעיקר במסך הפתיחה ובדף הבית של האתר, עשו הכל כדי להשתמש בתמונות איכותיות, הן מבחינת רזולוציה והן מבחינת צילום ועריכה.

בין אם מדובר בתמונות המוצר שלכם, הצוות שלכם או תמונות אווירה – השתדלו להשתמש בתמונות שצילם צלם מקצועי / נרכשו ממאגר תמונות, ולא מתמונות לא איכותיות שצולמו במצלמת סמאטרפון לא איכותית למשל.

הדבר הראשון שגולש שם לב אליו באתר הוא התמונות – ורק לאחר מכן טקסט, כפתורים וכל השאר. לכן השימוש בתמונות רלוונטיות ואיכותיות הוא חשוב מאוד.

תמונות איכותיות מעניקות רושם מקצועי וחזק למותג

4. פחות זה יותר

הרושם הראשוני משודר בעיקר בדף הבית ובייחוד במסך הפתיחה שלו.
רוצים להרשים? השתמשו בכמה שפחות טקסט, נתונים טכניים ואלמנטים בדף הבית שלכם.

השאירו את הגולשים ממוקדים בעזרת כותרות מתומצתות, מינימום טקסט והרבה הנעה לפעולה.

יש לכם המון לכתוב ולפרט על מוצר או על שירות? אין בעיה, עשו את זה בדף פנימי ייעודי או בדף המוצר, שבו המטרה היא פחות להרשים ויותר לתת מידע.

פחות אלמנטים, יותר רושם

5. אנימציה – אבל בסטייל

אפקטי פראלקס ואנימציה יכולים לעשות רושם מדהים על הגולשים שלכם, אך השתמשו בהם בצורה אלגנטית ועדינה. יותר מדי עלול לתת תחושה מעיקה של עומס ו"מאמץ", והתדמית שמשודרת בעקבות זה בדיוק הפוכה.

אלמנטים שזזים, סרטונים ברקע ואפקטי תנועה אחרים ניחנו ביכולת מצוינת ללכוד תשומת ללב ולשאוב "וואו" מהגולש אם מעוצבים בתבונה, לכן השתמשו בה בעיקר במקומות בהם לא נדרש מהגולש למקד את תשומת הלב שלו לפסקת טקסט או אלמנט אחר בדף.

לוגו מונפש, סרטון תדמית, או כל אנימציה או וידאו שקשורים באופן ישיר למותג שלכם, ייצרו לכם תדמית של מותג מקצועי ורציני שלא ניתן להתעלם ממנו.

וידאו רלוונטי של המותג ברקע מסך הפתיחה. מושלם.

לסיכום

עיצוב אתר מרשים יביא לכם תועלת אדירה וימקסם את הפוטנציאל הדיגיטלי והתוצאות שתקבלו מהאתר שלכם. יותר פניות, יותר רכישות, יותר תנועה ויותר רווח.

 אם אתם מעוניינים בעיצוב אתר מרשים למותג שלכם, ללא ספק תמצאו עניין בשירות בניית האתרים שסטודיו ארטליינר מציע!

בהצלחה! 🙂

אהבת את המאמר? איזה כיף! אשמח אם תבחר/י לשתף :)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בבלוגליינר

איזה כיף, מדברים!

מעולה!

פנייתך נשלחה בהצלחה,
אחזור אליך בהקדם.

Yonik

אתר חדש ליוניק – לשעבר כהנא גרופ – מלכת התיירות הבלתי מעוררת של יוון, קפריסין ואגן היום התיכון. שנטייל לשם ביחד?

יוסי לוי

אתר וסדרת דפי נחיתה למנטור האדיר, שהצליח להכפיל את ההכנסות לאלפי עסקים בישראל. כנסו ותישבו בקסם!

הידברות קידס

דף נחיתה מושקע לשיווק מיזם עולם הילדים הדיגיטלי של הידברות. כמויות של כיף!

שירשיעור

מיתוג ובניית אתר למיזם מדהים ללימוד ילדים אותיות, מספרים ומילים – באמצעות מוזיקה.
הילדים שלכם כבר שם?

לנגפורד

מיתוג ובניית אתר לחברת אדריכלות בזכוכית שיושבת בקליפורניה. המיתוג יצא מושלם, והאתר נבחר לככב בכמה מצעדים נחשבים.

חיים בניסטי

חיים בניסטי