מאמר אורח | מדריך אופטימיזציה של תמונות

אופטימיזציית-תמונות-לגוגל (2)

המאמר מאת: דניאל זריהן – קידום אתרים אורגני

בעידן הטכנולוגי של היום, לכל אחד יש אתר אינטרנט, בלוג או כל נכס דיגיטלי אחר. לרוב אותם נכסים דיגיטליים משמשים את האנשים לצרכים עסקיים כמו פרסום שירותי החברה, חנויות מקוונות לרכישת מוצרים אונליין ועוד מגוון שירותים עסקיים שונים.

מכיוון שבכל יום יש מיליוני גולשים ברשת בכל זמן נתון, האמרה "אם אתה לא שם אתה לא קיים" תקפה לכל אותם עסקים שאין בבעלותם אתר אינטרנט של החברה, בגלל חוסר האפשרות של חשיפה מיטבית כלפי כל אותם גולשים שעשויים להיות לקוחות פוטנציאליים.

לעסקים שיש אתר אינטרנט, קיימת חשיבות לתחזק את האתר בצורה הטובה והמקצועית ביותר תוך דגש על חווית המשתמש. בין הדברים הראשונים שמושכים את עיני הגולשים, וכך הם מחליטים אם להישאר באתר או לצאת ממנו, אלו התמונות שמופיעות באתר. ככל שהתמונות יהיו הרבה יותר יפות ואטרקטיביות, כך תעלה הסבירות כי האתר ימשוך כמה שיותר גולשים.

כמו כן, לתמונות יש משקל משמעותי בהקשר של קידום אתרים אורגני – תמונות כבדות למשל, יכולות להאט את האתר משמעותית ולפגוע בביצועים שלו בגוגל. תמונות קלות משקל ומעניינות לעומת זאת – יכולות להעשיר ולשדרג את חווית המשתמש, לה גוגל נותן חשיבות מאד גדולה, ולשפר את ביצועי האתר במנועי חיפוש.

נוסף על הטמעה של תמונות יפות ומעניינות לאתר, מומלץ להקפיד על כמה כללים חשובים בנוגע לתמונות באתר כך שחווית המשתמש של הגולשים לא תיפגע, וכמובן גם תהליכי הקידום האורגני של האתר לא יתפקששו.

בדקו את משקל התמונות שעולות לאתר

כאמור, תמונות מושכות הן הדבר שיכול למנף כל אתר אינטרנט. כדי שהתמונות יהיו כאלו, יש צורך לבחור בתמונות בעלות איכות יוצאת מן הכלל – במיוחד אם מדובר על תמונות צבעוניות עם הרבה פרטים עליהן.
אבל יש כאן קאצ' קטן – גדול: מכיוון שרוב התמונות האיכותיות שוקלות הרבה – הן עלולות לתפוס מקום אחסון גדול באתר, דבר שעלול להשפיע לרעה על מהירות הטעינה של האתר. כך נוצר מצב של אתר איטי שלא זז, ובסופו של דבר גולשים חסרי סבלנות ומאוכזבים שינטשו את האתר בגלל שהוא לא מציג להם את מה שהם מחפשים בצורה איכותית ונגישה. לכן, כדי להימנע ממצב זה, חשוב לוודא כי התמונות שעולות לאתר יהיו איכותיות במיוחד אך גם בעלות משקל נמוך של מקסימום 100kb.

בחרו את סוג קובץ התמונה הטוב ביותר

כיום ישנם מספר פורמטים של קבצי תמונות, המוכרים ביותר הם jpg, png, jif. בין שלושתם, הפורמט הטוב והמומלץ ביותר לתמונות באתר הוא פורמט jpg. מכיוון שהוא משלב גם איכות גבוהה של תמונות וגם משקל נמוך – שזהו השילוב המושלם להטמעת תמונות באתרים.

אם אנו מזכירים את עניין קבצי התמונות, מומלץ לבצע שמירה של קבצי התמונות בספריית המדיה באתר תחת שם רלוונטי והגיוני ולא מספר או אותיות אקראיות, כי זה הדיפולט של שם הקובץ לאחר הורדה ממאגרי התמונות ברשת. החשיבות של שמירת הקובץ בשם רלוונטי והגיוני מיועד לאלגוריתם של גוגל, האחראי הבלעדי על דירוג האתר במנוע החיפוש. בדרך הזו אתם מסמנים לו כי התמונה שהטמעתם באתר היא איכותית וחופפת לכל התוכן שקיים באתר.

הטמיעו טקסט חלופי לתמונות

זוהי פעולה חיונית במיוחד לתהליכי הקידום האורגני של האתר. הטקסט החלופי (ובשמו הנוסף alt) הוא התיאור של התמונה המוצגת, שתפקידו להופיע באתר כאשר מסיבה כזו או אחרת האתר נטען באופן איטי במיוחד ומציג את התמונה בגוף האתר רק כעבור כמה שניות (זמן ממושך במיוחד במושגים של חווית משתמש היום).

מכיוון שמהירות טעינת האתר היא דבר קריטי עבור כל האתרים, רוב הסיכויים שהאתר שלכם לא יסבול מטעינה איטית. אך למרות שאתם בטוחים כי האתר שלכם הוא סופר מהיר, חשוב להטמיע את הטקסטהחלופי בכל תמונה מכיוון שזהו אחד מהדברים שגוגל רואה כאשר הוא מאנדקס את האתר שלכם.

תנו כותרת רלוונטית לכל תמונה

בדיוק כמו שאתם מקפידים על כתיבת כותרת לכל מאמר או תוכן שעולה לאתר,כך מומלץ לעשות גם בנוגע לתמונות. הכותרת לכל תמונה אינה טובה רק עבור תהליכי הקידום האורגני המסמנים לאלגוריתם כי קיימת כאן תמונה רלוונטית לתוכן, אלא גם עבור הגולשים שמשוטטים באתר ונתקלים בתמונה עם הכותרת.

הכותרת יכולה לגרום להם להישאר כדי להתעמק יותר בתוכן שבאתר ולא רק בתמונה היפה, ובמקרה הכי טוב הם כל כך יתרשמו כך שהם ירצו לשתף את מה שהם ראו גם עם אחרים – שזוהי פעולה מבורכת בתחום של שיווק אפקטיבי באינטרנט.

שיהיה בהצלחה!
דניאל זריהן

אהבת את המאמר? איזה כיף! אשמח אם תבחר/י לשתף :)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב pinterest

מאמרים נוספים בבלוגליינר

אינפיניטי-לאבס
עיצוב ובניית אתרים

מטורף: איך גרמנו לדף נחיתה לקבל פי 4 יותר פניות?

דף נחיתה, בשונה מאתר, הוא דף אינטרנט ממוקד מאוד שנועד למכור שירות או מוצר אחד, בצורה הטובה ביותר.
האם אפשר בהשקעה חד פעמית לגרום לכם לקבל פי 4 יותר פניות / מכירות מדף הנחיתה שלכם?

למאמר המלא ›
עיצוב-חווית-משתמש (1)
עיצוב ובניית אתרים

מאמר אורח | איך עיצוב חווית משתמש יכול להשפיע על קידום אורגני?

פעם "עיצוב חווית משתמש" היה ביטוי מוכר בעיקר למי שהתעסק ספציפית בתחום. היום לעומת זאת מדובר באחת הבאזוורדס הכי חמות שיש, וכל אחד רוצה "חווית משתמש מושלמת" באתר שלו. 

למאמר המלא ›
חיים בניסטי

חיים בניסטי

איזה כיף, מדברים!

מעולה!

פנייתך נשלחה בהצלחה,
אחזור אליך בהקדם.