מחפשים לחסוך בעלויות והחלטתם לקדם את אתר הוורדפרס שלכם בעצמכם?
קיבלתם אחריות על האתר של הארגון ואין לכם מושג איך תמצאו לזה זמן?
אני הולך לספר לכם איך תוכלו לקדם את האתר שלכם במקסימום יעילות כשיש לכם רק שעה אחת בשבוע להקדיש לנושא.
קידום אתר בשעה אחת בשבוע, זה אפשרי בכלל?
רוב מקדמי האתרים – וזה כולל אותי, תמיד מדברים על כך שתהליך קידום אתרים דורש המון זמן והשקעה בשביל להניב תוצאות אמיתיות. הבעיה שבמציאות, הרוב המוחלט של בעלי האתרים נשארים עם מעט מאוד זמן חופשי (אם בכלל), שלא יכולים להרשות לעצמם להשקיע שעות רבות בקידום האתר שלהם, ועדין צריכים למצוא את שביל הזהב ולעשות זאת בצורה מיטבית. אז אם החלטתם שאתם לא רוצים לשכור שירותי מומחה קידום אתרים זו הדרך לעשות זאת.
למרות שזה לא אידיאלי, אני מאמין שאם תתמקדו בפעולות החשובות ביותר ותגייסו הרבה פוקוס, תוכלו להגיע לתוצאות גם כשהלו"ז צפוף. השיטה הבאה שאציג בפניכם היא שיטה שמתאימה לכל מי שרוצה לשפר אתר בכמה פעולות פשוטות. על רוב הפעולות שבמדריך כדאי לחזור באופן קבוע ושיטתי – אני ממליץ לעשות את זה בתדירות שבועית.
סריקת האתר – Site Audit
הצעד הראשון שנבצע הוא סריקה אוטומטית של האתר באמצעות כלים המנתחים אותו, ומציגים תוצאת ניתוח אתר מה שנקרא"Site Audit" . כלים אלו עוברים על כל עמוד ועמוד באתר ומספקים נתונים חשובים ותובנות מעניינות, ומציפים לנו את הבעיות שקיימות באתר שלנו.
יש הרבה כלים חינמיים שבאמצעותם ניתן לבצע סריקת אתר ואני ממליץ על הכלי הזה מבית ubersugget של ניל פאטל. הכלי מאפשר לכם להכניס את ה-URL (כתובת אתר) של האתר שלכם ולקבל דו"ח ידידותי ונגיש שכולל:
- פירוט בעיות שקיימות באתר המחולק אותן לפי רמת החשיבות שלהן ומורכבות הטיפול בהן
- ניתוח מהירות הטעינה של האתר שלכם בדסקטופ ובמובייל
- מספר מילות המפתח האורגניות בעבורן האתר שלכם מדורג
- ציון SEO ממוצע של העמודים באתר מ-1 ועד 100
- המלצות לפעולות שכדאי לכם לעשות
ברוח הסופר פרודקטיביות ותקתקנות של השיטה הזו, אני מציע שתמשיכו לסעיף הבא בזמן שהכלי סורק את האתר שלכם באופן אוטומטי (לרוב אורך מספר דקות כתלות בגודל האתר).
בכל מקרה, הפעולות בהמשך המדריך יעזרו לכם להתמודד עם חלק גדול מהבעיות שיופיעו בדו"ח של סריקת האתר שלכם.
אופטימיזציה לכותרות ותיאורי מטא
Meta Titles (כותרות מטא) ו Meta Descriptions -(תיאורי מטא) הם שניים מהדברים החשובים והמשמעותיים ביותר בקידום אתרים, ולמרות זאת אפילו מקדמי אתרים מקצועיים לא תמיד מתייחסים אליהם ברצינות. הכותרות והתיאורים של העמודים באתר שלכם הם בעצם הייצוג של תוצאת האתר שיופיע לגולשים בדפי התוצאות של גוגל, לכן חשוב שהם יכתבו בצורה מושכת ויכלול הסבר תמציתי על מה תוכן העמוד עתיד לדבר.
בנוסף, הוא גם עוזר לגוגל להבין במה העמוד שלכם מתמקד ומשפיע על הדירוג של האתר שלכם בגוגל, ולכן מומלץ לכלול את ביטוי המפתח של העמוד בכותרת ובתיאור. כמו בשלב הקודם, עברו כל עמוד, פוסט ומוצר באתר שלכם וודאו שהכותרת והתיאור:
- מכילים את ביטוי המפתח של העמוד (עדיפות בתחילת הכותרת ובתחילת התיאור)
- מושכים את העין וגורמים לגולשים להקליק
- מדגישים באופן ברור את הנושא המרכזי של העמוד
- לא ארוכים מדי, אחרת גוגל לא תציג אותם במלואם (כותרת – בין 50- 70 תווים כולל רווחים, תיאור – בין 120 ל-160 תווים כולל רווחים)
קיצור זמני טעינה על ידי כיווץ תמונות
כשהזחלנים של גוגל מדרגים אתרים, הם מתייחסים לזמני הטעינה של העמודים שבהם כפרמטר מרכזי ומשמעותי. אני לגמרי מסכים עם גוגל במקרה הזה – חוויית המשתמש שלנו כגולשים מושפעת מאוד ממשך הזמן שלוקח לעמודים באתרים להיטען ולהופיע במסך של הגולש.
גלישה באתר כבד ואיטי גורמת לנו לעבור לאתר אחר, בעוד שגלישה באתר מהיר וקליל גורמת לנו לרצות להישאר ולדפדף בין עמודי האתר. יש הרבה דרכים להאיץ אתר, אבל אחת הפעולות הפשוטות והאפקטיביות שקיימות היא כיווץ תמונות, כלומר, הקטנת המשקל שלהן. איך עושים את זה?
- כיווץ אוטומטי – באתרי וורדפרס גדולים המכילים תמונות רבות כדאי להשתמש בתוספים אוטומטים כמו Imsanity או smush החינמיים או Imagify שבתשלום.
- כיווץ ידני – במידה וכמות התמונות שבאתר שלכם קטנה, תוכלו להשתמש בכלים חינמיים כמו Squoosh או TinyPng). הכלי Squoosh עושה עבודה טובה יותר אבל דורש לכווץ בכל פעם תמונה אחת בלבד).
בניית מערך קישורים פנימיים
קישורים פנימיים יאפשרו לכם להסביר לזחלנים של גוגל על איזה ביטוי הייתם מעוניינים לדרג את העמוד הספציפי וכן להאריך את משך השהייה של גולשים באתר שלכם. קישורים אלו הם למעשה קישורים שמפנים מתוך עמודים באתר שלכם אל עמודים אחרים באתר שלכם.
איך עושים את זה בפועל? "בניית מערך קישורים" זה אולי נשמע מפוצץ ומסובך, אבל תסמכו עליי – זה ממש לא. כל מה שאתם צריכים לעשות בשלב ראשון זה לתכנן איזה איזה עמוד מקדם כל ביטוי ואז פשוט "להלביש" קישורים לעמודים שונים באתר שלכם על צירופי מילים שכבר קיימים במאמרים או בפוסטים שבאתר שלכם.
אם אתם משתמשים בעורך וורדפרס סטנדרטי, פשוט סמנו את המילים עליהן תרצו להטמיע את הקישור, לחצו על Ctrl+K ואז רשמו את כותרת העמוד (או הדביקו את כתובת ה-URL שלו אליה אתם רוצים לקשר).
הקפידו על שימוש בעוגני טקסט (אנקור טקסט) מתאימים, ורצוי כאלו שכוללים את הביטוי שאתם רוצים לקדם בעמוד היעד אליו אתם מפנים את הגולשים.
הטמיעו קישורים יוצאים
קישורים יוצאים הם בעצם לינקים שנמצאים באתר שלכם ומפנים את הגולשים לעמודים באתרים אחרים.
למה זה טוב? כי כשעושים את זה נכון, זה מעשיר את חווית הגלישה של הקורא ועוזר לו למצוא מידע נוסף באותו נושא, בדיוק כמו שעשיתי ממש לפני כמה שורות.. 😉 באמצעות הקישור יוצא ויקיפדיה דאגתי להסביר מושג בקידום אתרים שאני מניח שלא כולם מכירים.
הכנסת קישורים יוצאים במקרים בהם הטקסט שלכם מתייחס למושגים מקצועיים או מחקרים תעזור לגולשים להבין את התוכן שלכם טוב יותר ולהרחיב את הידע שלהם, ויעזור להם להבין טוב יותר את המדריך או הטקסט שלכם.
יש טענות (הגיוניות, אגב) שהטמעת קישורים יוצאים עשויה לגרום לגולשים שבאתר שלכם לעבור לאתר אחר, ובכך להפסיד לנו תנועת גולשים.
עם זאת, יש דרך להימנע מהתופעה הזו – להגדיר שהקישור יפתח בחלון חדש ולא על חשבון הדף שלכם.
בעורך של וורדפרס: פשוט סמנו את המילים בהן תרצו להטמיע את הקישור, לחצו Ctrl+K, הדביקו את כתובת ה-URL של העמוד, לחצו על גלגל השיניים ואז לחצו על "פתח בחלונית חדשה" או "Open in new tab".
לסיכום: רוצים את זה בצורה דחוסה ותמציתית?
אז כן, אפשר לקדם אתר גם עם השקעה של כמה שעות בכל חודש. התוצאות יהיו מעט פחות טובות, אבל הזמן שתשקיעו כן ישפיע וזה עדיף בהרבה על הזנחת האתר לחלוטין. מכיוון שהמדריך נכתב לאנשים עסוקים עם לו"ז צפוף שלא יכולים להרשות לעצמם להשקיע שעות בקידום האתר שלהם. אני לא מצפה שבאמת תזכרו לעשות את כל זה..
בשביל שיהיה לכם נוח, הכנתי לכם צ'קליסט שכולל את כל הפעולות השבועיות שאתם צריכים לעשות. בנוסף, האופציה הטובה ביותר היא לשמור את המדריך במועדפים של הדפדפן שלכם, כך תוכלו לחזור אליו מידי שבוע. צ'קליסט:
- בצעו Site Audit – בעזרת כלי זה, סרקו את האתר באופן אוטומטי כדי לגלות בעיות. המשיכו הלאה וחזרו אליו כשיסיים לסרוק את האתר.
- שפרו את כותרות ותיאורי המטא של העמודים, הפוסטים ועמודי המוצר במידה ומדובר על קידום חנות וירטואלית – וודאו שהם מעודדים פעולה ומבהירים את מהות העמוד.
- כווצו תמונות – קצרו את זמן הטעינה של העמודים באתר שלכם על ידי כיווץ תמונות באמצעות אחד הכלים שלמעלה.
- בנו מערך קישורים פנימיים – הטמיעו בעמודים שבאתר שלכם קישורים לעמודים אחרים באתר שלכם.
- הכניסו קישורים יוצאים – הפנו את הגולשים לאתרים אחרים כדי להפוך את חווית הגלישה שלהם באתר לטובה יותר ובעלת ערך.
ספרו לי בתגובות – מה הפעולות הכי מהירות ויעילות שאתם מכירים לקידום אתרים?
כותב המאמר: ניר אזולאי
מקדם אתרים משנת 2012, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, ויזם דיגיטלי. בעל ניסיון רב בבניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות לעסק.