כמעט כל בעלי העסקים, ואולי גם אתם, עושים את הטעות הקריטית הזו. קראו את המאמר הזה לפני המתחרים שלכם!
כל עסק, חברה או סטארטאפ, מתחילים מרעיון.
אולי נקנה שם בזול, ונמכור כאן ביוקר?
אולי נפתח מוצר שכולם כל כך צריכים, אבל אין כמוהו בכלל?
אולי אכנס לשוק עם הייחודיות שלי, ואצליח להתעלות מעל כולם?
ומאותו רגע שאותו זרע קטן התחיל לנבוט, ואנחנו כבר ממש יכולים לעצום עיניים ולהרגיש את החזון והעתיד הוורוד מתגשמים מסביבנו, אנחנו מתחילים לתכנן קדימה את הפעולות והדרך שאנחנו צריכים לעשות כדי להגשים את החלום.
הזריזים שבינינו, מתחילים לשרטט אסטרטגיה שכוללת יעדים לטווח רחוק וקרוב, ולהתחיל ליישם כבר מהיום מה שאפשר כדי להתקדם.
אחרים לוקחים את הזמן, בוחנים את השוק, בודקים היתכנות, מרימים כמה טלפונים, יושבים לילות בגוגל ומתכננים קדימה לאט ובזהירות.
אבל – וכאן אנחנו מגיעים לנקודה שלנו – רוב בעלי העסקים והחברות, אומרים לעצמם דבר אחד, וזו הטעות הגדולה שלהם:
"אני אתחיל בקטן, אקח כמה שנים לגשש בפרופיל נמוך, ואז אשקיע בנראות שלי ואתקדם לאט לאט".
למה זו טעות?
אנשים תופסים אתכם, קודם כל, לפי הנראות שלכם. לוקח להם בדיוק 3 שניות לגבש עליכם דעה מוצקה:
האם אפשר לסמוך עליכם שתפתרו את הבעיה שלהם? האם אתם מקצוענים ורציניים מספיק? האם אתם תתנו להם את השקט הנפשי שבחרו נכון?
עוד לפני שדיברו איתכם בכלל – הם מגבשים עליכם דעה על פי איך שאתם נראים.
אם תבואו לפגישת עסקים חשובה לבושים בשורט וכפכפים, או לחלופין בחליפה מחויטת ושעון יוקרתי – אנשים יתייחסו אליכם אחרת.
אם תבואו לאותה הפגישה בסובארו 92' מתפרקת, או ב-BMW ספורט חדישה – אנשים יתייחסו אליכם אחרת.
וכל זה – עוד לפני שהוצאתם אפילו מילה מהפה! הם יסרקו אתכם מכף רגל ועד ראש, וכמו שאמרנו – 3 שניות בלבד ייקחו להם כדי לדעת אם אתם באים להם בטוב, או לא.
ואת הדעה הזו – שמתגבשת לאחר 3 שניות – קשה מאוד לשנות אחר כך.
אם כן, ברגע שבעל עסק או חברה מזלזל בנראות שלו או משאיר אותה לעוד כמה שנים, ובינתיים המותג שלו אנונימי לחלוטין (או במקרה היותר גרוע – ממותג בנראות שזועקת מכל פינה "אני זול וברמה פח, רק שתדעו") – עושה לעצמו נזק אדיר. הוא מפספס לקוחות פוטנציאליים, לא מצליח להרים מחירים, לסגור שיתופי פעולה, לצבור קהל לקוחות איתן ונאמן, להפיץ את השם למרחקים וליהנות מכל מה שמותג מצליח נהנה – כבר בתחילת הדרך!
יש המון משפטים מאוד חכמים, שמסתכמים בתובנה: "אם תראה ככה, בסוף תהיה ככה".
או כמו שאני אוהב לומר בהקשר שלנו: "כדי להיות מותג מצליח, אתם חייבים להראות כמו מותג מצליח".
אם כבר מההתחלה תיצרו לעצמכם תדמית של מותג מצליח, ככה אנשים יתייחסו אליכם.
הם יחליטו לרכוש מכם, שוב ושוב, יספרו עליכם הלאה, הסמל שלכם יהיה מזוהה כחותמת איכות, קולגות ישמחו לשתף איתכם פעולה ויווצר כדור שלג חיובי של הצלחה ומומנטום.
למי זו דווקא לא טעות?
ישנם 2 מקרים עיקריים שבאמת לא מומלץ להשקיע בנראות באותו זמן נתון:
- כשהמוצר או השירות שלכם פשוט לא טוב. אם תייצרו למשל מעדן שוקולד זוועתי ומבחיל, ותמתגו ותפרסמו אותו בצורה הכי מושלמת שיש – הוא יימכר בהתחלה ללא ספק, אבל אחרי שאנשים יבינו שהוא כ"כ נוראי – המכירות יתרסקו כי לא הייתה הלימה בין הנראות (שיצרה ציפיות) לבין התוצאה (שהחזירה את הציפיות לכריות).
מה עושים? במקרה כזה פשוט צריכים לשפר את המוצר או השירות שלכם עד שתקבלו פידבקים שאתם באמת פותרים בעיות ותשמעו סיפורי הצלחה שאתם באמת עוזרים ללקוחות שלכם – בשלב זה מיתוג יזניק את העסק או החברה שלכם קדימה. - כשאתם מעוניינים להיות הכי זולים בקטגוריה. אם פתחתם חנות כלים חד פעמיים ואתם מעוניינים לשבור את השוק ולמכור אותם במחיר הכי זול בארץ, במקרה הזה יבואו אליכם בגלל המחיר ולא בגלל הנראות. המחיר הזול יהפוך למיתוג שלכם ולבידול שלכם, ואז חוסר בנראות מקצועית דווקא יתרום למסרים שאתם מעוניינים לשדר.
צרו יתרון מרוב בעלי העסקים והחברות
השקעה בנראות זו השקעה חד פעמית, עם כדאיות ההשקעה (ROI) הגבוה ביותר שיש.
רוב בעלי העסקים והחברות לא משקיעים בנראות, וזה מעולה! למה? כי זה נותן לכם הזדמנות ליצור פער עצום, בכך שתגרמו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם לבחור בכם על פני המתחרים – כי ב-3 שניות הגורליות שהם גיבשו את הדעה עליכם ועל המתחרים שלכם, ניצחתם בתחרות! כעת נותר לכם רק לשמור עליה ולספק את הסחורה 🙂
ולסיום… סיפור אמיתי:
לחיים גירון, מנכ"ל אינפיניטי-לאבס מבית מטריקס, היה דף נחיתה פשוט שהיווה מקור תנועה משמעותי לחברה שלו.
דף הנחיתה המיר 4%, ובמילים פשוטות – מכל 100 מתעניינים שנכנסו לדף, 4 בלבד השאירו פנייה.
חיים פנה אליי, ובשיתוף עם מאפיינת מקצועית יצרנו דף נחיתה חדש, שנראה ועובד כמו שצריך.
תוך זמן מאוד קצר, אחוז הפניות עלה מ-4% ל-17%. פי 4 יותר פניות בזכות שיפור הנראות בלבד! תוכלו לראות עוד על המקרה כאן.
מה יפה בכל הסיפור? ההשקעה בנראות הייתה חד פעמית ונשארת עם החברה לשנים קדימה.
עכשיו תארו לעצמכם מה היה קורה אם חיים לא היה מחליט להשקיע בנראות, ולהסתפק בדף הפשוט? כמה פניות הוא היה מפסיד מכך בכל חודש?
ומה לגבי עסק או חברה אחרת? שיכולים להכפיל את עצמם בהשקעה חד פעמית? בהחלט טעות מטורפת אם כן, לא להשקיע בנראות.
—
רוצים לשמוע על בעלי עסקים וחברות שהחזירו כבר את ההשקעה הזו וממשיכים להרוויח ממנה שנים קדימה?
תוכלו להיכנס לכאן ולצפות בסדרת סרטונים של סיפורי הצלחה מלקוחות ששיפרו את הנראות שלהם
מוזמנים לשמוע עוד על מיתוג עסקי מדויק שיצור לכם נראות מדהימה, או על בניית אתר שימצב אתכם בליגה בינלאומית.
נתראה במאמר הבא! 🙂