מאמר אורח | איך עיצוב חווית משתמש יכול להשפיע על קידום אורגני?

עיצוב-חווית-משתמש (1)

המאמר מאת: dooble – חברה לבניית אתרים ושיווק דיגיטלי

 

פעם "עיצוב חווית משתמש" היה ביטוי מוכר בעיקר למי שהתעסק ספציפית בתחום ואפילו בוני אתרים לא תמיד הכירו אותו. היום לעומת זאת מדובר באחת הבאזזוורדס הכי חמות שיש וכל אחד רוצה "חווית משתמש מושלמת" באתר שלו. 

אחת מנקודות המוצא השגויות היא שאתר עם חווית עיצוב מעולה הוא לא ידידותי לקידום אורגני (SEO). בעבר הרחוק של גוגל זה היה נכון חלקית, כשמקדמי אתרים ומעצבים או אנשי חווית משתמש לא תמיד דיברו באותה השפה. לדוגמה, גוגל לא היה יכול לקרוא טקסט שהיה למעשה תמונה או תכנים אחרים שהתחבאו מאחורי סקריפטים שיצרו אפקטים גרפים. היום לעומת זאת תמונת המצב שונה לחלוטין, גם בגלל שהרגלי הגלישה שלנו הכריחו את גוגל להיות חכם יותר, וגם בגלל שטכניקות בעייתיות כמו שימוש בפלאש פשוט כבר לא רלוונטיות היום.

מה שאולי יותר מפתיע הוא שחווית משתמש טובה יכולה למעשה להשפיע לטובה על הקידום בגוגל אם יודעים כיצד לבצע אותה נכון. הנה כמה דוגמאות בולטות:

  • אופטימיזציה של מהירות האתר
  • התאמה למובייל (גלישה בדפדפן נייד)
  • מבנה נכון של ארכיטקטורת האתר
  • הימנעות משימוש בעמודים ריקים או תוכן כפול
  • כתיבת טקסטים איכותית עם מה שהגולש באמת רוצה למצוא

 

אלו הם האספקטים החשובים ביותר, למרות שיש הרבה יותר.

אופטימיזציה של מהירות האתר

אתרים היום צריכים להיות מהירים ומהירות מהווה פקטור מסוים בדירוגים של גוגל (למרות שאנחנו לא יודעים בדיוק כמה הוא חשוב), אבל יותר לדבר על אתרים מהירים מאשר להאיץ אתרים קיימים. כמעט כל אתר היום משתמש בחלקי קוד שמעמיסים עליו, תמונות כבדות ומציג מידע מאתרים אחרים (לדוגמה, מספר לייקים לכל עמוד בפייסבוק), כשכל קריאה לאתר חיצוני מאטה אותו עוד יותר. יצירת אתרים מהירים היא אמנם מאתגרת, אבל בהחלט אפשרית: יש לא מעט טכניקות שנבנו במיוחד לשם זאת כמו למשל שליפת עותק של האתר מהשרת הקרוב ביותר (CDN).

התאמה למובייל

התאמה למובייל מורכבת משני חלקים שקשורים זה לזה בקשר הדוק : אופטימיזציה של מהירות נוספת למובייל ויצירת אתר שנוח לגלוש בו מבחינת גודל הפונט, רוחב האלמנטים והריווח ביניהם. למעשה, הדפדפן הסלולרי מקבל הוראות דרך הקוד כיצד להציג את האתר בצורה המיטבית. אלו הוראות שגם גוגל יכול להבין ולפיכך לדעת מהי מידת ההתאמה של האתר למובייל. למרבה המזל, אם יש באתר בעיה, גוגל ישלח לכם התראה על כך, בתנאי שנרשמתם לכלי הניהול שלו, הסרצ' קונסול.

מבנה נכון של ארכיטקטורת האתר

הקפדה על לוגיקה פנימית וקישורים פנימיים שמפנים למקורות רלוונטיים בתוך האתר או אפילו מחוצה לו תמיד היו חשובים, אבל בעידן של הצפת מידע ובו לגולש יש פחות זמן לחפש והוא רוצה למצוא דברים מהר, החשיבות שלהם אפילו יותר גבוהה. אתר שבנוי טוב מבחינה לוגית ואין בו קישורים שבורים (שמובילים לעמוד 404) הוא אתר שלגוגל קל יותר לגשת אליו ולזהות אילו מילות מפתח הן החשובות ביותר בו. 

הסרה של עמודים ריקים או עמודים כפולים

עמודים ריקים ועמודים כפולים יוצרים חווית משתמש לא טובה ומתסכלת. אף אחד לא רוצה ללחוץ על קישור לפוסט בבלוג ולקבל תמונה אחת עם שתי שורות טקסט…כמו שאתם יכולים לנחש, גם גוגל לא ידרג את העמודים האלו גבוה. מקרים קיצונים של המון עמודים מועתקים או עם תוכן כפול (גם אם המקור שלו הוא מאתרים אחרים) יכול לגרום לענישה מצד גוגל והורדה של כל דירוגי האתר.

כתיבה איכותית של טקסט

כתיבה איכותית של טקסט היא עדיין לא דבר מובן מאליו, ויעידו על כך כל האתרים שבהם יש תוכן לא מקצועי או אפילו תוכן מטעה. לפעמיים מדובר דווקא באותם אתרים שנמצאים במקומות הכי גבוהים בגוגל (יש הרבה שיטות לבצע על האלגוריתם מניפולציה, אבל לא ניכנס לזה כאן…). לעומת זאת, תוכן באיכות גבוהה, בין אם אינפורמטיבי ובין אם שיווקי מגדיל את ההמרות ואת התנועה הכוללת לאתר בזכות דירוגים גבוהים יותר ותנועה עקיפה מקישורים או שיתופים ברשתות חברתיות.

שמחנו להתארח בבלוגליינר,
dooble

אהבת את המאמר? איזה כיף! אשמח אם תבחר/י לשתף :)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב pinterest

מאמרים נוספים בבלוגליינר

אינפיניטי-לאבס
עיצוב ובניית אתרים

מטורף: איך גרמנו לדף נחיתה לקבל פי 4 יותר פניות?

דף נחיתה, בשונה מאתר, הוא דף אינטרנט ממוקד מאוד שנועד למכור שירות או מוצר אחד, בצורה הטובה ביותר.
האם אפשר בהשקעה חד פעמית לגרום לכם לקבל פי 4 יותר פניות / מכירות מדף הנחיתה שלכם?

למאמר המלא ›
חיים בניסטי

חיים בניסטי

איזה כיף, מדברים!

מעולה!

פנייתך נשלחה בהצלחה,
אחזור אליך בהקדם.